18/04/2021

De Weekendklas in het Bewaarde Land

In 2019 kozen wij als project “Weekendklas naar Het Bewaarde Land”. Hiervoor hadden wij een bedrag van € 2000 gereserveerd. Helaas konden door de lockdown in 2020 de twee natuurbelevingsdagen pas in april en in mei 2021 doorgaan. Het plezier spatte eraf en zowel de kinderen als de organisaties waren heel blij met ons initiatief.

Enkele citaten: "De kinderen hebben écht genoten van deze dag. Veel van hen wilden heel graag eens terugkomen. Een aantal gaf aan nog nooit zulke mooie natuur in Nederland te hebben gezien! Groep 7 ging naar het Bewaarde Land in Wassenaar. Hier leerden zij veel over alle elementen; water, lucht, aarde en vuur. “Bomen zijn net kunst” zei een van de leerlingen. Lions Club Leiden Lakenstad heeft deze excursie mogelijk gemaakt; de leden van de Leidse Rotary hebben hun vrije zondag brachten ons veilig heen en weer naar het natuurpark. Applaus! #HortusBotanicus #BewaardeLand #WeekendKlas #Leiden #Wassenaar #JESRijnland #GelijkeKansen #natuur #stoepplantjes #kunst #LionsClubLeidenLakenstad #RotaryclubLeiden. Het was een prachtig zonnige dag, de kinderen hebben genoten: “Juf, ik merk nu echt dat ik van natuur houd!'' “Ik wist niet dat er in de buurt van Leiden zulke mooie natuur was”. “Bloemen zijn net kunst.”

Bijgaand de link naar de social media post van de Weekendklas https://www.linkedin.com/company/2211930/admin/