11/10/2020

Vrienden van het Singelpark krijgen een waterpomp

De club heeft een professionele waterpomp geschonken aan de vrienden van het Singelpark. Zo kunnen in droge tijden de prachtige bloemperken, andere planten en bomen in het Huigpark en gloednieuw aangelegde Blekerspark, water krijgen uit de singel. Ons Leidse motto voor dit jaar is ‘verbinding’, intern maar ook extern met de samenleving. Het ruim zes kilometer lange Singelpark is een in verschillende dimensies doorlopende verbinding, niet alleen tussen mensen, maar ook tussen natuur en stadsdelen nu de laatste bruggen zijn geopend. Zeker in deze tijd waarin sociale contacten moeilijker te onderhouden zijn is het fijn om naar buiten te kunnen gaan en mensen te zien. Het Singelpark biedt alle inwoners de mogelijkheid om van de natuur te kunnen genieten, elkaar in een mooie omgeving te ontmoeten en ook aan de conditie te werken. Lionsclub Leiden Lakenstad heeft daarom besloten een waterpomp te schenken aan de Vrienden van het Singelpark. Daarmee kan het Singelwater worden benut voor het Singelpark en houden we het in de warme perioden mooi groen, ook voor toekomstige generaties.